아빠는 공부쟁이

TED: How to turn off work thoughts during your free time - 3 본문

공부하자!!/영어 공부하기

TED: How to turn off work thoughts during your free time - 3

ARCHENEER 2020. 6. 3. 11:36
반응형

01:37

For a few terrible weeks, 

I questioned whether I'd made a mistake. 

What if I had chosen the wrong profession? 

What if I had spent my entire life pursuing the wrong career? 

But then I realized,

no, I still loved psychology. 

The problem wasn't the work I did in my office. 

It was the hours

I spent ruminating about work when I was home. 

I closed the door to my office every night, 

but the door in my head remained wide-open 

and the stress just flooded in. 


profession

  • 1. 직업
  • 2. 직종
  • 3. 직위

ruminate

  • 1. 반추하다
  • 2.… 을
  • 3. 심사숙고하다

01:37

저는 몇 주간이나 괴로움 속에서 

제가 실수를 저지른 건 아닌지 자문했습니다

내가 직업을 잘못 선택한 거라면 어쩌지

내게 맞지도 않는 직업을 위해서

지금까지의 삶을 낭비한 건 아닐까

하지만 저는 제가 여전히 심리학을 좋아한다는 걸 깨달았습니다

제가 상담실에서 하는 일에는 문제가 없었습니다

문제는 제가 계속해서

업무에 대해 되새김하는 시간이었습니다

집에서 말이죠

상담실의 문은 매일 밤 닫혔지만

제 마음의 문은 활짝 열린 채였고 

스트레스는 홍수처럼 밀려왔습니다

반응형
Comments