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아빠는 공부쟁이
TED: The power of believing that you can improve-2 본문
오늘도 열공하시자고요.
Carol Dweck
The power of believing that you can improve
01:57
So what do they do next?
I'll tell you what they do next.
In one study, they told us they would probably cheat the next time
instead of studying more if they failed a test.
In another study, after a failure, they looked for someone
who did worse than they did so they could feel really good about themselves.
And in study after study, they have run from difficulty.
Scientists measured the electrical activity from the brain
as students confronted an error.
On the left, you see the fixed-mindset students.
There's hardly any activity.
They run from the error.
They don't engage with it.
But on the right, you have the students with the growth mindset,
the idea that abilities can be developed.
They engage deeply.
Their brain is on fire with yet.
They engage deeply.
They process the error.
They learn from it and they correct it.
03:11
How are we raising our children?
Are we raising them for now instead of yet?
Are we raising kids who are obsessed with getting As?
Are we raising kids who don't know how to dream big dreams?
Their biggest goal is getting the next A,
or the next test score?
And are they carrying this need for constant validation with them into their future lives?
Maybe, because employers are coming to me and saying,
"We have already raised a generation of young workers
who can't get through the day without an award."
03:59
So what can we do?
How can we build that bridge to yet?
cheat
-
1. 속이다
-
2. 부정행위
-
3. 바람피우다
-
4. 속임수
-
5. 사기꾼
-
1. 관여하다
-
2. 약혼하다
-
3. 종사하다
-
4. 협상하다
-
5. 끌어들이다
-
1. 빠져있는
-
2. 집착
-
3. 사로잡힌
-
4. 열광
-
5. 매료
-
1. 불변의
-
2.(보통 한정적) 끊임없이 계속되는
-
3.(문어) 변함없는
-
4.(격식) 일정 불변의
-
5. 정수
-
1. (격식) 실증
-
2. 비준
01:50
그래서 어떻게 했을까요?
이 아이들이 어떻게 했는지 말씀드리죠.
한 연구에서, 이 아이들은 자신이 어떤 시험에서 낙제한다면
공부를 더 하기보다는 부정행위를 하겠다고 말했습니다.
다른 연구에서, 이 부류의 아이들은 실패한 후 스스로를 위안하기
위해서 자신보다 더 못한 아이들을 찾았습니다.
매 연구마다, 이런 아이들은 어려움에서 도피했습니다.
과학자들은 학생들이 자신의 실수에 당면할 때 일어나는
뇌 안의 전기 활동을 측정했습니다.
왼쪽에 보시는 게 경직된 사고방식의 학생들입니다.
뇌 내 활동이 거의 없죠.
이들은 자신의 실수에서 도피하려고 합니다.
실수를 살펴보고 생각해보지 않는 거죠.
오른쪽에 보시는 것이 성장의 사고방식을 가진 학생들이죠.
자신의 능력이 점점 발전할 수 있다는 마음가짐이요.
이들은 깊이 사고합니다. "아직"의 가능성으로 뇌가 활발해지는 것이지요.
골똘히 생각하고 실수를 분석합니다. 실수를 통해 배우고, 고칩니다.
03:05
우리는 우리 아이들을 어떻게 키우고 있습니까?
"아직"대신"지금"의 방식으로 키우고 있습니까?
A 학점에 집착하는 아이들을 키우고 있나요?
큰 꿈은 꿀 줄 모르는 아이들로 키우고 있나요?
다음 시험에서 A를 받는 게 최고의 목표인 아이들을요.
이렇게 끊임없이 인정받아야 되는 의존증이
어른이 돼서도 남아 있을까요?
그럴지도 모릅니다.
회사의 고용인들이 제게 하는 말이
이미 현시대 일터의 젊은이들은
매일 어떤 식으로라든 보상이 없으면 하루도 버티지 못한다고 합니다.
03:53
그럼 우리가 무엇을 할 수 있을까요?
"아직"으로 향하는 다리를 어떻게 세울 수 있을까요?
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