아빠는 공부쟁이

TED: The power of believing that you can improve - 3 본문

공부하자!!/영어 공부하기

TED: The power of believing that you can improve - 3

ARCHENEER 2020. 4. 22. 15:16
반응형

Carol Dweck

The power of believing that you can improve


04:06

Here are some things we can do.

First of all, we can praise wisely, not praising intelligence or talent.

That has failed.

Don't do that anymore.

But praising the process that kids engage in,

their effort, their strategies, their focus,

their perseverance, their improvement.

This process praise creates kids who are hardy and resilient.

 

04:36

There are other ways to reward yet.

We recently teamed up with game scientists

from the University of Washington

to create a new online math game that rewarded yet.

In this game, students were rewarded for effort, strategy, and progress.

The usual math game rewards you for getting answers right, right now,

but this game rewarded process.

And we got more effort, more strategies,

more engagement over longer periods of time,

and more perseverance

when they hit really, really hard problems.

 

05:23

Just the words "yet" or "not yet, "

we're finding, give kids greater confidence,

give them a path into the future that creates greater persistence.

And we can actually change students' mindsets.

In one study,

we taught them that every time they push out of their comfort zone

to learn something new and difficult,

the neurons in their brain can form new,

stronger connections, and over time,

they can get smarter.


resilient

  • 1. 회복력

  • 2. 탄성

  • 3. 끈질긴

  • 4. 튼튼한

  • 5. 강력한

perseverance

  • 1. 인내

  • 2. 끈기

  • 3. 불굴의

persistence

  • 1. 고집

  • 2. 지속

  • 3. 결과의

neuron

  • 1. 뉴런

  • 2. 신경


04:00

몇 가지 제안을 하지요.

가장 첫 번째는 지혜로운 칭찬입니다.

지능이나 재능을 칭찬하는 방식은 이미 실패했습니다.

그런 칭찬은 이제 하지 마세요.

대신 아이들이 거치는 과정을,

그들의 노력, 계획, 집중, 인내, 향상됨을 칭찬해 주세요.

이런 "과정 칭찬" 은 어려움에

쉽게 굴하지 않는 강인한 아이들을 길러냅니다.

 

04:30

"아직"을 보상하는 다른 방법들이 있어요.

저희는 최근 워싱턴 대학교의 게임 과학자들과 협력하여

"아직"을 보상하는 온라인 수학 게임을 만들었습니다.

이 게임에서 학생들은 노력, 계획, 향상으로 상을 받습니다.

평범한 수학 게임은 지금 당장 맞는 답을 내었을 때

보상을 받지만 이 게임은 과정에 대해 상을 주고 있습니다.

이 게임에서 학생들은 더 많이 노력하고 더 많은 전략을 세웠고,

더 능동적으로 더 오랜 시간 참여하고,

정말 어려운 문제를 만났을 때도 

더 많은 끈기를 보여주었습니다.

 

05:16

"아직" 혹은 "아직은 아닌" 이란 말

자체만으로도 아이들은 더 많은 자신감을 얻었고

포기하지 않고 앞으로 나아갈 수 있는 길을 보게 되었습니다.

학생들의 사고방식을 바꾸는 것은 실제로 가능합니다.

또 다른 연구에서,

우리는 학생들에게 그들이 무언가 새롭고

어려운 것을 배우기 위해 익숙하고

안락한 영역을 벗어나 탐구할 때

뇌 안의 신경 세포가

더 강한 새로운 연관 고리들을 만들면서

점점 더 똑똑해질 수 있다고 말해주었습니다.

반응형
Comments