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아빠는 공부쟁이
TED: How to turn off work thoughts during your free time -14 본문
TED: How to turn off work thoughts during your free time -14
ARCHENEER 2020. 6. 22. 15:2011:05
To convert a ruminative thought into a productive one,
you have to pose it as a problem to be solved.
The problem-solving version of
"I have so much work to do" is a scheduling question.
Like,
"Where in my schedule can I fit the tasks that are troubling me?"
Or,
"What can I move in my schedule to make room for this more urgent thing?"
Or even,
"When do I have 15 minutes to go over my schedule?"
All those are problems that can be solved.
"I have so much work to do" is not.
11:38
Battling rumination is hard,
but if you stick to your guardrails,
if you ritualize the transition from work to home,
and if you train yourself to convert ruminations
into productive forms of thinking,
you will succeed.
Banishing ruminations truly enhanced my personal life,
but what it enhanced even more
was the joy and satisfaction I get from my work.
12:03
Ground zero for creating a healthy work-life balance
is not in the real world.
It's in our head.
It's with ruminating.
If you want to reduce your stress
and improve your quality of life,
you don't necessarily have to change your hours or your job.
You just have to change how you think.
12:22
Thank you.
12:23
(Applause)
pose
- 1. 포즈
- 2. 제기하다
- 3. 가하다
- 4. 주장하다
- 5. 야기하다
ritualize
- 1. 의식적으로
- 2. 전례 주의가
- 3.… 을
transition
- 1. 변화
- 2. 전환
- 3. 인수
- 4. 이동
- 5. 과정
train
- 1. 훈련하다
- 2. 교육하다
- 3. 열차
- 4. 기차
- 5. 양성하다
banish
- 1. 추방하다
- 2. 떨쳐버리다
enhance
- 1. 향상하다
- 2. 강화하다
- 3. 증진
- 4. 높이다
- 5. 개선시키다
11:05
되새김질을 생산적인 활동으로 바꾸려면
먼저 걱정을 해결해야 할 문제로 만들어야 합니다.
"할 일이 너무 많아"라는 걱정은
일정 조정의 문제로 바꾸어 볼 수 있습니다.
"신경 쓰이는 이 일을 처리할 시간을 일정의 어디에 끼워 넣을까?"
라든지
"갑자기 생긴 이 일을 처리하려면 일정에서 무슨 일을 미뤄야 할까?"
"15분 정도 시간을 내서 전체 일정을 검토해 볼 수 있을까?"처럼요.
이 문제들에는 답이 있습니다.
"할 일이 너무 많아" 에는 답이 없습니다.
11:38
되새김과의 싸움은 어렵지만,
여러분이 가이드라인을 따르고,
직장과 집을 구분 짓는 의식을 만들고,
쓸모없는 걱정을 생산적인 생각으로
바꾸는 연습을 지속한다면,
결국 성공할 겁니다.
되새김을 제 마음에서 몰아내니
사적인 삶도 크게 나아졌지만,
업무로부터 얻는 즐거움과 만족은 더 커졌습니다.
12:03
일과 삶의 건강한 균형을 맞추기 위한
출발점은 바깥 세상에 있지 않습니다.
우리 마음속에 있어요.
되새김에 그 열쇠가 있습니다.
스트레스를 줄이고
삶의 질을 높이기 위해
꼭 근무 시간을 바꾸거나
직장을 옮길 필요는 없습니다.
여러분의 생각만 바꾸어도 충분합니다.
12:22
감사합니다.
12:23
(박수)
TED 한 강의가 끝났습니다.
https://www.ted.com/talks/guy_winch_how_to_turn_off_work_thoughts_during_your_free_time
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